Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014

THE HUNDRED-FOOT JOURNEY


ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ 30,5 ΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ

κωμωδία 2014

 Η οικογένεια Καντάμ φεύγει από την Ινδία και μετακομίζει στη Νότια Γαλλία, όπου θα ανοίξει ένα εστιατόριο στον ίδιο δρόμο και ακριβώς απέναντι από το βραβευμένο, με αστέρι Μισελίν, εστιατόριο της  Κυρίας Μαλορί. Αυτό που δεν έχουν υπολογίσει όμως είναι οι αντιδράσεις της Κυρία Μαλορί. Μεταξύ του θα αναπτυχθεί μια σφοδρή ανταγωνιστική σχέση που θα δοκιμάσει την πίστη τους και την αντοχή τους.


ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λάσε Χάλστρομ
ΣΕΝΑΡΙΟ: Στίβεν Νάιτ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:  Έλεν Μίρεν, Ομ Πουρί, Σαρλότ Λε Μπον, Ρόχαν Τσαντ, Μάνις Νταγιάλ,
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Αμερική
the hundred-foot journey image
 Το «Ένα ταξίδι 30,5 μέτρα μακριά», είναι μια διασκευή του λογοτεχνικού μπεστ σελερ του Ρίτσαρντ Μόρες, από τον Στιβεν Νάιτ, πολυβραβευμένου σεναριογράφου και τιμημένου στα Βρετανικά Βραβεία Ανεξάρτητου Κινηματογράφου το 2013 για το σενάριο του Locke, σε σκηνοθεσία του Λάσε Χάλστρομ, γνωστού από το επιτυχημένο Chocolat, με παραγωγούς την Όπρα Γουίνφρευ, την Τζούλιετ Μπλέικ και τον Στίβεν Σπίλμπεργκ και αξιόλογους ηθοποιούς όπως την Έλεν Μίρεν και τον ινδό Ομ Πούρι. Ονόματα και υλικό που θα μπορούσαν να μας δώσουν ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Η κινηματογραφία του Χάλστρομ όμως, δεν καταφέρνει να αποτελέσει ένα αιχμηρό σχόλιο για την πολυπολιτισμικότητα, την διαφορετικότητα και τον ρατσισμό, αφού το αφελές της σενάριο, πιστό στην κλασική χολιγουντιανή συνταγή του είδους, εκφράζει με αδεξιότητα το πολιτικό της μήνυμα, μετατρέποντάς την σε μια υπερβολικά προβλέψιμη και υπερβολικά ανάλαφρη κομεντί.
 Τα πολλά κινηματογραφικά κλισέ και οι στερεότυποι χαρακτήρες της, είναι αυτά τα στοιχεία που τελικά αναιρούν την προσπάθεια ανάδειξης της αδελφοσύνης και της ομόνοιας που θα πρέπει να υπάρχει μεταξύ ανθρώπων με διαφορετική κουλτούρα, γιατί το παιχνίδι της αντιπαράθεσης των πολιτιστικών στερεοτύπων, όχι μόνο δεν αποτυπώνει τα αληθινά πολιτιστικά στιλ κάποιων ομάδων και την σύγκρουσή τους, αλλά ενισχύει την προκατάληψη με την αναπαραγωγή τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι μεν Ινδοί παρουσιάζονται ως καταδεχτικοί, ταπεινοί και οι δε Γάλλοι παρουσιάζονται ως υπερόπτες, αυταρχικοί. Το αποτέλεσμα της διομαδικής σύγκρουσής τους είναι ότι οι Γάλλοι παίρνουν το καλύτερο εργατικό δυναμικό των ταπεινών Ινδών και το μορφώνουν σύμφωνα με την γαλλικά κλασικά γαστριμαργικά πρότυπα προκειμένου να κερδίσει ένα αστέρι Μισελίν και να καταξιωθεί στον χώρο, υποβαθμίζοντας με τον τρόπο αυτό την ινδική κουζίνα έστω κι εάν αυτή μετέχει στην παραγωγή κάποιου πρωτότυπου πιάτου. Όταν δε η ελευθερία και η ισονομία συνδέονται με τα γαλλικά ιδανικά λες και δεν είναι πανανθρώπινες αξίες, τότε οι κεκαλυμμένες μυρωδιές του εθνοκεντρισμού, παρόλο το κάρυ ή τις γκουρμέ μυρωδιές, φτάνουν τελικά στη μύτη μας.
 Αν σας αρέσουν οι ανάλαφρες κομεντί και δεν σας ενοχλούν τα κινηματογραφικά κλισέ μπορείτε να απολαύσετε την ταινία δεδομένου ότι διαθέτει πολύ όμορφα σκηνικά και αξιοπρόσεχτη φωτογραφία που δημιουργούν μια αυτάρεσκα μειλίχια ατμόσφαιρα.
bigstar5,0 icon Reviewed by My Films-In, on the hundred foot journey- Rating:5,5 out of 10



                        





imdb
rottentomatoes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου