WILD TALES

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΓΡΙΟΥΣ

κωμωδία, θρίλερ 2014

 Μια συλλογή από μικρές ιστορίες που φέρνουν στα όρια τους ανθρώπους της, έναν πιλότο, μια σερβιτόρα, έναν μηχανικό κατεδαφίσεων, έναν γιάπη και μια εβραία νύφη και τους οδηγούν σε βίαια ξεσπάσματα και στην ένοχη απόλαυση του να χάνει κανείς τον έλεγχο.


ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάμιαν Σιφρόν
ΣΕΝΑΡΙΟ: Ντάμιαν Σιφρόν
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ρίτα Κορτέζε, Ρικάρντο Νταρέν, Όσκαρ Μαρτίνεζ, Λεονάρντο Σμπαράλια, Έρικα Ριβάς, Ντάριο Γκραντινέτι, Τζουλιέτα Ζίλμπερμπεργκ, Μαρία Ονέτο, Νάνσι Ντιπλά
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Αργεντινή, Ισπανία
wild tales movie poster
 Οι “Ιστορίες για αγρίους’, που ήταν η υποψηφιότητα της Αργεντινής στα φετινά όσκαρ στην κατηγορία των ξενόγλωσσων ταινιών, είναι μια πληθωρική στις εκφράσεις της μαύρη σάτιρα, χωρισμένη σε έξη αφηγηματικές ενότητες φαινομενικά ασύνδετες μεταξύ τους, που συνθέτουν όμως το πανόραμα των θλιβερών κοινωνικών, ταξικών και πολιτικών συνθηκών της σύγχρονης πραγματικότητας, οι οποίες προκαλώντας την αντοχή και ανοχή της πολιτισμικής λογικής, πυροδοτούν κάθε είδους βία, βγάζοντας στην επιφάνεια τις σκοτεινότερες πλευρές της ανθρώπινης φύσης.
  Κάθε «άγριο παραμύθι» αφορά ένα άτομο που ωθείται στα όριά του από μια κατάσταση. Στην πρώτη ιστορία η κοινωνική υποτίμηση της ατομικής ταυτότητας, έχει ως αποτέλεσμα την συσσωρευμένη οργή και αυτή με τη σειρά της, την πράξη εκδίκησης. Κάποιος ο οποίος υποτιμήθηκε σε όλα τα στάδια της ζωής του, από εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους μέχρι και πρώην σχέσεις, επιφυλάσσει στους υπαίτιους μια αποκλειστική εκδίκηση. Η επόμενη ιστορία αναφέρεται στους διεφθαρμένους πολιτικούς. Μια σερβιτόρα αναγνωρίζει έναν πελάτη στο εστιατόριο που εργάζεται. Κάποτε ήταν μαφιόζος και τοκογλύφος, τώρα βάζει υποψηφιότητα για δήμαρχος, χρόνια πριν είχε οδηγήσει τον πατέρα της στην αυτοκτονία και δύο εβδομάδες αργότερα είχε προσπαθήσει να αποπλανήσει τη μητέρα της. Η τρίτη ιστορία, ενός ειδικού στα εκρηκτικά που εργάζεται σε μια μεγάλη τεχνική εταιρεία και που επαναλαμβανόμενα πληρώνει άδικα πρόστιμο στην τροχαία, αναφέρεται στο διεφθαρμένο δημόσιο και στους διεφθαρμένους υπάλληλους. Στην επόμενη ιστορία ένας οδικός δρόμος μετατρέπεται σε αρένα ταξικού πολέμου. Ένας φιλόδοξος νέος επιχειρηματίας προσβάλλει έναν οδηγό φορτηγού, που με τη σειρά του τον είχε προσβάλει, η επακόλουθη πάλη μετατρέπεται σε μια αμοιβαία καταστροφή. Στην πέμπτη ιστορία, τον εκβιασμό και την διαφθορά της αστικής τάξης την πληρώνει ο φτωχός εργάτης. Το δυστύχημα που προκάλεσε ένας κακομαθημένος νέος μιας πλούσιας οικογένειας, οδηγεί τους πάντες σε μια αλυσίδα διαφθοράς στην οποία κανείς δεν είναι αθώος. Στην τελευταία άγρια ιστορία, μια νύφη μαθαίνει κατά τη διάρκεια του γάμου της, ότι σύζυγός της ήταν άπιστος με κάποιαν από τις καλεσμένες. Η νύφη μετατρέπεται σε μαινάδα και η ολική καταστροφή δεν αργεί να έρθει.
 Η κινηματογραφία του Νταμιάν Σιφρόν χαρακτηρίζεται από σχολαστική ακρίβεια, τόσο στην κάθε σεναριακή ανατροπή που συμβαίνει στο σωστό χρόνο, όσο και στους διαλόγους και στην έκταση της κάθε ιστορίας. Η πραγματικότητα που οργανώνει μπροστά στο φακό του, αποδίδει ξεκάθαρα την εικόνα της ανθρώπινης κατάστασης που απελευθερώνεται από τον πολιτισμό της, όταν ξεφεύγει από τον έλεγχο και συναντά την αγριότητα του είδους όπως την προσδιορίζει η φύση και το ένστικτο.
 Οι καταστάσεις καθημερινής τρέλας που ο Σιφρόν πλαισιώνει τις ιστορίες του, δίνουν την ευκαιρία σε μια ποικιλία από χαρακτήρες που βρίσκονται εκτός ορίων, να αμφισβητήσουν την κοινωνία δικαίου και αποδώσουν ιδία ευθύνη, δικαιοσύνη, που επιφέρει μια παρανοϊκή μορφή κάθαρσης.
 Η σάτιρα και το πικρόχολο, ο ρεαλισμός και ο σουρεαλισμός, το κωμικό με το ακραία βίαιο, υφαίνονται με αρμονία στο κινηματογραφικό καμβά του και μετασχηματίζουν το ίδιο το φιλμ σε μια εφευρετική βίαιη επίθεση έναντι της σκληρής σύγχρονης πραγματικότητας.
bigstar7,9 icon Reviewed by My Films-In, on tangerines- Rating:7,9 out of 10

           




imdb
rotten tomatoes