THE LEGO MOVIE

Η ΤΑΙΝΙΑ LEGO

κινούμενα σχέδια, 2014

 Περιπέτεια στην χώρα των Λέγκο. Ο Έμμετ δεν είναι ένας επαναστάτης, είναι ένας συνηθισμένος, φιλήσυχος λεγκοχαρακτήρας. Από μια παρεξήγηση θα θεωρηθεί πως είναι ο σούπερ ήρωας μιας προφητείας, ο οποίος θα σώσει τον κόσμο των Λέγκο από την καταστροφή. Θα μπορέσει ο Έμμετ και η παρέα του να απαλλάξουν τον κόσμο από τον κίνδυνο και να επαληθεύσουν την προφητεία;


ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φιλ Λόρντ, Κρίστοφερ Μίλερ
ΣΕΝΑΡΙΟ: Φιλ Λόρντ, Κρίστοφερ Μίλερ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Κρις Πρατ, Γουίλ Φέρελ, Ελίζαμπεθ Μπάνκς, Γουίλ Άρνετ, Νικ Όφερμαν, Άλισον Μπρι, Τσάρλι Ντέι, Λίαμ Νίσον, Μόργκαν Φρίμαν
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Αυστραλία, Δανία, Αμερική
the lego movie image
 Η ιδέα της ταινίας δεν είναι και τόσο φρέσκια και πρωτότυπη όσο νομίζουμε. Πριν από την Λέγκο ταινία είχαν προηγηθεί το Lego Batman: The Movie - DC Super Heroes Unite, το Bionicle,  το Lego Star Wars και το Monty Python and the Holy Grail in Lego, μικρού μήκους βέβαια. Οπότε ήταν καιρός να παραχθεί και μια ανάλογη ταινία μεγάλου μήκους. 
 Το φιλμ έχει πολλές αναφορές σε άλλες παραγωγές με ποπ ινδάλματα, πολλές αλληγορίες, πολλά ωραία μηνύματα με αναφορές στην τυποποίηση, στην ανελευθερία και στον δεσποτισμό που επιβάλλει το καπιταλιστικό σύστημα, στην χειραγώγηση των μαζών, στην μαζικοποίηση και σε πολλά άλλα θέματα, αλλά πραγματικά, δεν νομίζουμε ότι είναι ένα φιλμ κινουμένων σχεδίων που θα αγγίξει πολλές παιδικές καρδιές. Η δράση είναι απίστευτα γρήγορη και κουραστική, με ατελείωτες καταδιώξεις και συγκρούσεις που δεν παράγουν κανένα αληθινό συναίσθημα και δεν αφήνουν στον μικρό παρατηρητή τον χρόνο για να κατανοήσει και να εμπεδώσει. Τα κίνητρα πίσω από την πλοκή της ταινίας, τα κλισέ, τα στερεότυπα ή οι ιδεολογικές τοποθετήσεις της, μπορούν να κατανοηθούν και να αμφισβητηθούν ή όχι, μόνο από ώριμους παρατηρητές. Ωστόσο προς μεγάλη ευχαρίστηση της εταιρίας Λέγκο, πιστεύουμε πως κάτι μαγικό θα συμβεί με τις πωλήσεις της. Ο στόχος έχει επιτευχθεί. 
 Οι κατασκευαστές παιχνιδιών και οι συμμαχίες τους με τις κινηματογραφικές εταιρίες, σκοπό έχουν το αμοιβαίο κέρδος και επειδή δεν μπορεί μια ταινία να ασχοληθεί για δυο ώρες με το τι γίνεται όταν ένα παιδί παίζει με τα τουβλάκια, γιατί περί αυτού πρόκειται, εφευρέθηκε η συγκεκριμένη αφηγηματική δομή που δεν θα θυμίσει μόνο στους παλαιότερους γιατί απολάμβαναν αυτά τα παιχνίδια τόσο πολύ, αλλά θα ωθήσει τα παιδιά στο να καταναλώσουν τα συγκεκριμένα προϊόντα. Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί πως η ταινία σαρκάζει την κοινωνία των κατευθυνόμενων πολιτών και την απολυταρχική εξουσία του καπιταλισμού όμως η χρήση της ιδεολογίας για σκοπούς μάρκετινγκ δεν γίνεται για πρώτη φορά. Η Λέγκο δημιουργεί μια ετικέτα με όλα τα χαρακτηριστικά του προϊόντος της και καθ όλη τη διάρκεια του φιλμ, όπως οι ετικέτες που βλέπουμε στα διάφορα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που συνδέονται με αυτά, δημιουργώντας μια εικόνα στο μυαλό του θεατή-καταναλωτή η οποία προσδιορίζει στη σκέψη του το τι εκπροσωπεί. Η εταιρία χτίζει τη διαφήμισή της σύμφωνα με πολύ συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές που ιδιαίτερα στο φινάλε γίνονται πια ξεκάθαρες. Εκτός από τις αξίες της ενηλικίωσης και την επιρροή τους στην παιδική ηλικία- το σχέδιο για την καταστροφή της πόλης προέρχεται από τις αρνητικές επιρροές του πατέρα του παιδιού, ο Πρόεδρος των Εργασιών που θέλει να διατηρήσει τον έλεγχο στον κόσμο, συμβολίζει τον πατέρα του παιδιού που κι αυτός συμβολίζει τον κόσμο των μεγάλων- εκτός από την ελευθερία στην δημιουργία, την αξία της ατομικότητας αλλά και της συλλογικότητας, της μη ολοκληρωτικής ακολουθίας των κανόνων που πολύ ορθά προβάλλονται στο τέλος, δηλώνονται επίσης, ότι μέσω αυτών των παιχνιδιών απελευθερώνεται η ανθρώπινη δημιουργικότητα και φαντασία, ενισχύεται το αίσθημα της χαράς όταν κατασκευάζει κανείς κάτι από το μηδέν και ότι μπορεί κανείς με το παιχνίδι αυτό να φτιάχνει ότι κόσμους θέλει χωρίς τις οδηγίες που υπάρχουν έτσι κι αλλιώς στις συσκευασίες τους. Το κλειδί για την κατανόηση των παραπάνω βρίσκεται στο γεγονός πως ότι βλέπουμε και μαθαίνουμε, συμβαίνουν στην φαντασία ενός παιδιού. 
 Η αρχή της ταινίας και τα πρώτα είκοσι λεπτά είναι απολαυστικά από εκεί και πέρα όμως η υπεραπλουστευμένη πλοκή και ιδιαίτερα το τέλος της, συνθέτουν ένα  κινηματογραφικό αποτέλεσμα κάτω των προσδοκιών μας. Αναρωτιόμαστε για το κατά πόσο οι ζωντανές σκηνές δράσης ήταν απαραίτητες και καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως για το ίδιο το έργο ίσως όχι, για την ολοκλήρωση της διαφημιστικής πρότασης ναι. Η ψηφιακή τεχνολογία για άλλη μια φορά κάνει το θαύμα της. Όλες οι σκηνές έχουν υλοποιηθεί με τουβλάκια λέγκο από τα σύννεφα μέχρι τη θάλασσα. Χρειάστηκαν πάνω από 15 εκατομμύρια τουβλάκια για να φτιαχτεί αυτό το λεγκοσύμπαν που είναι συναρπαστικό, απεριόριστο και εκθαμβωτικά σουρεαλιστικό, αυτά είναι άλλωστε τα μοναδικά στοιχεία που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι μικροί μας φίλοι.
bigstar6.7 icon Reviewed by My Films-In on the lego movie- Rating:6,7 out of 10



         





imdb
rottentomatoes